onsdag 24 september 2008

Gemensam analys

Byt namn! släpps i dagarna och bloggen lever i allra högsta grad. Här följer ett utdrag ut en webintervju med Carl M Syndevall (känd från subkultur: tjockis-inlägget). Vi snackar Gubbrummet, och en av två UYÖM-bloggare har anledning att fundera extra...

"Om Gubbrummet bara skulle vara något trendriktigt skulle jag släppa in snorungar. Tanken med Gubbrummet är dock att ha en lugnare yta för människor över trettio, varför det irriterat mig enormt när småkids smitit in och står och leker Brideshed Revisited. Det är inte vad det handlar om. Jag funderar seriöst på att porta flugan. 
Syftar du på mig? Jag har haft fluga i Gubbrummet. Några andra plagg/accessoarer man måste undvika?
– Du har haft det flera gånger och är dessutom egentligen för ung för Gubbrummet. Men samtidigt räknas du som en like och umgås med de äldre, så det är inga problem. Fluga kan vara okej, själv har jag burit smoking i Gubbrummet. Men precis som med hatt, käpp eller mustasch så krävs det en hel del av den som bär det. En blick som tyder på att de varit med. En uns excentricitet. Spår av ett leverne."

Analysfrågor: Är det Urban som ställer frågorna? Är Urban en av snorungarna som avlagt visit på Gubbrummet? Om ja, är det till Urbans glädje eller sorg att vara så ung? Är excentritet på något sätt eftersträvansvärt? Ärr från finnar, är det spår av ett leverne? Samt, är hatt, käpp eller mustasch något som någonsin kommer vara okej att bära för en person under de sextio eller utan allvarliga benskador?

2 kommentarer:

Yngve Klass sa...

Du missade den viktigaste frågan: Varför släpper han in 50-åringar med plommonstop och oversizad block tee?

Urban Yngre sa...

Det måste ha något med karisma att göra... WASTED YOUTH!