tisdag 30 september 2008

Jag mötte Anders



Igår vandrade jag på Birger Jarlsgatan från ett ohippt möte på Rensgatan. En bit framför mig ser jag en liten liten farbror komma traskande, en farbror som är jättelik min idol Anders Lokko. Eftersom min idol Anders Lokko bor i London blir jag överraskad när jag inser att det faktiskt är han som kommer traskande. För att inte verka så imponerad som jag är fokuserar jag blicken på en 50-årig tant som klädd helt i rosa velour rastar sina två chihuahuor istället. Men det hindrar mig givetvis inte från att registrera att Anders har jättevida jeans med uppvik på sig. Spännande. Anders karisma skiljer sig dock från Stakka Bos på så vis att han måste skriva en krönika om jeansviddens betydelse för gatumusikanterna i Nigeria under 70-talet, innan jag drabbas av den där konstiga känslan att det kanske kan vara ett tåg för mig att hoppa på.

2 kommentarer:

J.E. sa...

jättevida jeans med uppvik. jag antecknar och sätter in i min pärm (och när jag skriver det är jag inte ironisk, jag antecknat helt enkelt det och sätter in i min pärm)

Urban Yngre sa...

Roligt! Vad finns mer i pärmen??