onsdag 11 mars 2009

Omslaget - och hjälp mig hitta inslaget!


På väg från Presstop i Gallerian (Fantastic Man hade inte kommit än så det blev Monocle) såg jag världens mest spännande inspelning. Förresten, nya Fantastic Man-omslaget är en bild på Bret Easton Ellis och en (öl)burk - supergrabbigt! Jag kan alltså fortsätta ge mig själv rätt i en fråga och samtidsdefinition som engagerat nästan fyra personer. Inspelningen då? Jo, på väg ut ur Gallerian ser jag självaste Patrick Ekwall stå och intervjuas av någon typ av streetstylefilmteam. Patrick har alla färger och alla material som finns på sig, är lång som Prince och är helt bäst. Precis när jag går förbi bakom (helt ofashion i hmjacka, Blundstones och RL-mössa) säger han någon underbart som jag lyckats glömma bort på två timmar, men det var något i stil med "not for everyone". Förmodligen skulle de sedan in på Gate One och kolla in lite glajjiga jeans med drak-applikationer innan det blev Feo Taracci och hans känsla för skjortdetaljer. Ju mer jag tänker på det känns det som en dröm.

3 kommentarer:

Jacob Lapidus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
frida sa...

Man kan hata Bret Easton Ellis. Man kan också vara dum i huvudet.

Yngve Klass sa...

allt det roliga i namnet feo