fredag 10 april 2009

En anspråkslös liten firning av trehundra inlägg

Undertecknads situation just nu: Iförd en "mysig" stickad kofta, fötterna på soffbordet, läppjandes på en 12-årig Chivas i isfyllda Orreforsglas, Leif GW Perssons Samhällsbärarna vilandes i knät och Kalle och Chokladfabriken på plasman, samtidigt som detta sakta bloggas fram på en iPhone. Satan vad påsk det är, tänker jag. Det slår mig att jag nog inte blir mycket nu-grabbigare än såhär, fortfarande med ett litet upprull på byxorna och med en påtaglig Our Legacyhet. Det som igårkväll skiljde mig från grabbgrabbarna var väl framför allt att min skjorta var vanlig och inte satt "tight" och det enda som just nu skiljer mig från industribolaget-mannen är min förtjusning i Greg Wilsons edits. Förlåt Yngve, där slank det visst in lite musik. Jag glömde nämna att min kofta pryds av en liten krabba vid bröstet.

Inga kommentarer: