tisdag 20 oktober 2009

Mr Exclusive in Sports eller Don't sleep


Saxat från artikel i Resumé.

För några veckor sedan släpptes Ekwalls egendesignade Kyboe-klockor. De finns i superlimiterade 100 exemplar.

– Det är mest en rolig grej, en hobby. Jag känner killen som har agenturen och det var därför jag fick designa några klockor. Jag gillar mode och design, men jag har inga andra ambitioner med detta, förutom att få göka lite mer, säger Patrick Ekwall.

Han har köpt upp hela kollektionen. Några klockor ger han bort, några säljer han.

– Det har regnat in mail och sms. Folk har hört av sig direkt till mig för att köpa och där har jag sålt en hel del. I övrigt så finns ju inte klockorna till någon försäljning på det viset, förutom några hos goda vänner på Corinne &Friends i SturePLANSgallerian. Knappt hälften av de 100 st finns kvar. Jag hoppas få tillbaka pengarna bara och få göka lite mer, säger han.

De exemplar som finns i butiken kostar 2 900 kronor styck. Köper man av Ekwall kostar de 1 700 kronor plus moms.

Patrick Ekwall är frilansare och driver det egna företaget Mr Exclusive in Sports Media AB.

Inga kommentarer: