torsdag 8 oktober 2009

Trist frisyrmissförstånd

Ja, jag är noga med min frisyr. Det har jag varit oavsett vilken frisyr jag haft (Hansonpage, Nugrabbshockeyfrisyr, Monchichimjukstubb) ända sedan jag med hjälp av en försvarlig mängd Naturelle hårspray skapade min egna Elvis-frisyr, då jag gick i trean på lågstadiet.
Igår hade jag hållt på fram och tillbaka (och sidleds) för att få till vad jag själv kategoriserar som en uppdaterad James Dean-frisyr. Jag kom lite försent, men var nöjd med resultatet.
Någon gång under dagen kommer samtalet in på frisyrer och min kollega kommenterar mitt hår, han säger: "Du har ju till exempel lite av en Hassle-frisyr" och syftar uppenbarligen på popsångaren Erik Hassles rödlätta våffeljärnade Erlend Öye-manifestation. Han jämför min fina mörka James Dean med Erik Hassle!
Vad känner jag då, undrar ni? Vad känner jag inför det han gjort mot mig?
Ni vet svaret. Hurtful såklart. Jag känner att det var hurtful. Ytterst hurtfult.

1 kommentar:

Yngve Klass sa...

"hållt på fram och tillbaka (och sidleds)" och in och ut